14 de novembre de 2012. Torrents de Cala Pi i Garonda

Durant la matinada i el matí del 14 de novembre les intenses precipitacions varen afectar a molts d’indrets del ponent de Mallorca, afectant de ple el terme de Llucmajor, amb precipitacions que al casc urbà varen oscil·lar entre els 99,6mm i els 77mm (veure meteoclimatic).

Al llarg del matí me varen arribar informacions que alguns torrents, com el de Garonda i el de Son Catlar, havien començat a córrer. Així que l’horabaixa no em vaig poder resistir i vaig anar a voltar per la zona. El resultat, vaig veure desembocar el Torrent de Cala Pí, el de Garonda (desemboca a s’Estanyol des Migjorn), a més de veure córrer al seu curs mitjà i alt el de Garonda i el de Son Durí (desemboca al Club Nàutic de Sa Ràpita), encara que aquest darrer no el vaig veure arribar a la mar, i no se si ho va arribar a fer o no.

En aquesta imatge es pot veure el torrent de Cala Pi a la seva desembocadura. L’aigua de tota la cala era de color marronós.

 

Però el color marronós sortia de la cala i permetia veure una imatge com aquesta, amb l’aigua del torrent que es diferenciava clarament de l’aigua de la mar pel seu color.

 

 

A les dues fotografies següents es veu el Torrent de Garonda com arriba a la mar a la zona de s’Estanyol. Per cert, escric això a 15 de novembre a les 17.33h, i m’acaben d’informar que el Torrent de Garonda encara porta aigua a la seva desembocadura.

 

 

Per acabar, una darrera fotografia del Torrent de Garonda, en aquest ocasió aigües amunt.

Anuncis

Deixa un comentari

